понедељак, 29. фебруар 2016.

Москва - Пети дан

ВДНХ - Выставка достижений народного хозяйства а сада Всероссийский выставочный центр (ВВЦ) - Сверуски изложбени центар. То је велики изложбени комплекс у североисточном делу града

Вера је данас слободна. Водиће ме тамо.



Метро станица је истоимена-ВДНХ.


Ево неких слика. Препорука је посетити ово место и провести тамо цео дан. Има свега и свачега за гледање и уживање.





Музеј космонаутике.



Улаз ако си рус - 300 рубаља. Овде се може видети само део руског односно совјетског свемирског програма: макете ракета, скафандери, слике, документи о првом чевеку у свемиру Јурију Гагарину, о првом сателиту "Спутник-у", могу се опипати парчад метеорита из свемира, изложени су предмети који су били у свемиру, делови сателита..све све. Чак може се и јести "свемирска храна". Храна коју једе људска посада у свемиру. Али је прескупо :)

Ево неколико фотки из музеја:








ж









ВДНХ поседује пуно прелепих фонтана, са киповима.













У централном делу изложени су ваздухоплови (за мало да напишем ваздуплохови :) )
Ловац Су-27, хелохоптер Мил Ми-8 и путнички авион Јак 42 а пажњу одвлачи веелика ракета Восток из доба СССР-а







А онда - Москваријум! Наравно, у склопу ВДНХ-а.
Отворен почетком септембра, дакле двадесетак дана раније.
Улазница - 600 рубаља. Скупо али вреди сваку пару.

Мој водич ми каже да сам ја вероватно први србин који посећује Москваријум.

Огромни акваријум са свим врстама рибе, крокодила, ајкула, делфина.. чак и китова! Е овде сам убедљиво највише снимао!












Призор оставља без даха! Овако нешто треба доживети и видети.
За комплетну посету треба пола дана.


















Ово је само делић свега што тамо постоји:

Значи свака препорука за Москваријум!!



Мало смо и шарали по зиду :)

Нисмо улазили у друге објекте. Али ако неко планира да улази, треба цео дан да се све види. Близу ВДНХ је Останкинская телебашня или Останкински репетитор. Далеко вишља од торња на Авали.



Да би се дошло до њега треба пуно ходања од ВДНХ. Велике су гужве нерадним данима. Тако да сам одустао од посете иако сам планирао. Вера је смислила план шта још да видим а што нисам могао лако да нађем на интернету.

Метро станица Каширская.



Дворец царя Алексея Михайловича в Коломенском. Царски дрвени дворац из друге половине 17. века у подмосковском селу Коломенско.

Још док смо му прилазили, осећа се усхићење. Враћамо се у средњи век.

Ево неких слика па уживајте:





Да би дворац видели изнутра, мора се купити карта. Чини ми се 500 рубаља (по тренутном курсу око 800 динара). Прво су нам се наљутили што не носимо улошке на патикама него прљамо простор. Сликање такође није дозвољено.

Каква лепота! У једној просторији радни сто цара, у другој трпезарија, у трећој соба за пријем, са царским троном, у следећој соби соба где се цар молио.
Жао ми је што није дозвољено сликање, можда на интернету се могу наћи слике.
Треба сат и по да се све лепо види. Може се узети и водич, само сумњам да зна српски.

Кренули смо кроз велики парк Коломенско ка метро станици Коломенская. Северно.



Шума, ливаде, понека црквица, стаза за шетњу... Прилазимо цркви Вазнесења Господњег. Руски бисер по речима мог водича.





Већ пада мрак, брзо прође дан. Пошто смо пуно пара потрошили, Вера ми обећава да ће ме водити на једно место где је улаз бесплатан. Пристајем.

Назад у метро до метро станице Лубянка. Тамо је зграда КГБ-а. Не идемо тамо већ на кров суседне зграде.

Центральный Детский Магазин или Централна продавница дечјих играчака.

На њеном врху постоје два или три дурбина за разгледање града. Одатле се виде зидине Кремља као на длану.







Зграда на последњој слици нам је већ позната. КГБ.

Растајемо се. Захваљујем јој на свему. Схватам да нас руси много воле и да ће протраћити и цео дан само да нам покажу све лепоте града.

Враћам се метроом и у стану затичем Владимира, мог домаћина. Здраво брате! Добро ми дошао! Изволте, немој да се срамујеш. Куче је везано.

Већ сам ти пет дана у стану а тебе нема :))

Испричали смо се и обећао ми је да ће сутра да се један његов друг побрине да ми покаже оно што још нисам видео а имам записано у свесци. Дакле савет онима који желе да виде град је да се прво информишу о свему. Ја сам на пример имао записане око 15 локација за посетити под ОБАВЕЗНО. Али ето, увек се нађе још нешто лепо које ти препоручи становник града :)

Нема коментара:

Постави коментар